Alla inlägg under oktober 2008

Av Joakim - 31 oktober 2008 22:04

Nu är jag på plats i Las Cruces, New Mexico och har även börjat träna enligt schemat. Igår körde jag alla tre grenarna lite lugnt för att komma igång efter resan.

Resan från sverige gick bra men det är alltid drygt att resa ensam när det tar 26h. Det kunde tagit ett par timmar kortare men planet från London till Dallas var försenat pga av nån olycka och det gjorde att jag missade min anslutande flygning till El Paso med några minuter. Så det var bara att snällt sitta och vänta i 1:40h tills nästa plan gick. När jag kom fram till El Paso så började den alltid lika spännande väntan för att se om cykeln kom med och om den är hel, lyckligtvis var den med och i samma skick som när jag lämnade den. Med allt bagage insamlat så gick jag för att leta reda på platsen min transferbuss till Las Cruces skulle gå. Detta var inte det lättaste eftersom de på El Pasos flygplats inte hade några bagagevagnar...inte vad man väntar sig i USA, snarare att de har eldrivna så de slipper putta dem själva.
När jag hittat platsen bussen skulle gå från konstaterade jag att jag hade ytterligare 70min väntan framför mig, den förra hade precis gått...såklart.

När jag väl var ombord på bussen gick resten av resan bra och jag var hemma hos min tränare vid 22-tiden.



Av Joakim - 29 oktober 2008 05:00

Idag åker jag till USA och där kommer jag att vara i ca en månad. Anledningen till att jag åker dit är för att träna och tävla, den 23/11 står jag på startlinjen för att köra IM Arizona och därmed göra min debut i proffsklassen i en Ironmantävling.

De första veckorna kommer jag att tillbringa på träningsläger i grannstaten New Mexico, där kommer jag att bo hos min nya tränare som jag haft sen september. Det ska bli grymt roligt att få komma iväg och träna i lite värme samt att få chansen att träffa coachen och prata om min satsning...


Nu ska jag snart åka till Arlanda för att njuta av en 24h lång resa, vi ses på andra sidan atlanten.

Av Joakim - 27 oktober 2008 06:30

Vad skriver man i det första inlägget?

Välkommen till min blogg kan ju vara en bra början. Här kommer jag att skriva om min vardag som triathlet och den satsning jag gör på långdistanstriathlon.

Tänkte att denna dag kunde vara en bra dag att börja bloggen eftersom jag idag och imorgon kommer att få träffa och umgås med de andra athleterna som ingår i FM Elit. Jag är helt ny i denna grupp och eftersom detta är grunden till att jag kan satsa på triathlon tycker jag att det är naturligt att börja bloggen samma dag vi har vår samling.
Vad är FM Elit undrar ni säkert? Det är en elitsatsning som Försvarsmakten står bakom där officerare som är eller håller på att bli riktigt duktiga i sin idrott får möjlighet att satsa och utvecklas med stöd av Försvarsmakten. De som ingår i gruppen håller alla på med olika idrotter och den som är mest känd är vasaloppssegraren Oskar Svärd. 


Återigen välkommna...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards