Alla inlägg under december 2008

Av Joakim - 1 december 2008 14:44

Det var ett tag sen jag skrev senaste inlägget, men resan hem, jet lag och livet i allmänhet har kommit mellan.
Resan hem gick utan problem och fast jag passerade Heathrow på både ut och hemresan kom faktiskt cykeln med bägge gångerna...och den var hel. Den långa sträckan mellan Phoenix och London var en nattflygning så jag såg fram mot att kunna sova. Men pga grymma luftgropar samt en dam som skrek till följd av dessa så uteblev det mesta av sömnen, självklart var jag som mest redo att sova precis när vi skulle landa.


En av det roliga att resa är att få tillfälle att leva i och uppleva andra kulturer och även om det inte kom som en överraskning så skiljer usa sig rätt mycket på vissa punkter jämfört med sverige. En av dessa saker är hur de (amerikanerna) ser på sig själva och sitt eget land, de är ju som "alla" vet världens bästa nation på alla sätt och man bör spela nationalsången och vifta med flagga så ofta det bara går.
Så sen jag kom hem så har jag levt i ett patriotiskt vakum och för att vänja av mig stegvis så har jag tänkt på hur mycket jag älskar frihet och lyssnat på sveriges nationalsång varje morgon. Jag har givetvis också haft en bild på en svensk flagga på mitt skrivbord på datorn.



Ovido - Quiz & Flashcards