Alla inlägg den 2 april 2009

Av Joakim - 2 april 2009 23:16

Tills jag åker till Mallis alltså och eftersom jag jobbar i sthlm hela veckan så känns det lite stressigt att hinna fixa allt. Det roliga är att det alltid känns så avlägset till saker man ska göra och sen rätt vad det är så har man gjort dem, man sitter och undrar var all "gott om tid kvar" tog vägen.


Denna vecka har gått extra fort, dels pga av resan men också för att det varit fullt drag på jobbet. Vi har anordnat en tredagars konferens för alla som arbetar med idrott och friskvård i Försvarsmakten, väldigt roligt men hela tiden småsaker som ska göras. Nu är jag inte ansvarig så jämfört med de andra har jag nog haft det rätt lugnt, jag ska ju hinna med mitt andra jobb också...träningen.


Träningen har gått bra i veckan med de två höjdpunkterna tröskelintervaller på testcykel igår och VO2Max-intervaller löpning idag. Jag kände mig kaxig efter förra veckans löppass så jag höjde insatsen idag, 4x1000m på 2:50-fart som vanligt på löpband med 1 grads motlut. 2:50-fart är fort, förbannat fort, det ylar om löpbandet  i den farten och ibland undrar jag om det ska gå sönder. Hittills har det gått bra men det skulle ju vara ganska mäktigt att knäcka ett löpband, då är man nog i form...


De närmsta två månadernas träningsplan är nu upplagd, min World Tour som Filip Larsen sa, och det börjar som sagt med läger på Mallorca. Där är fokus på att träna mycket, inte så där svinigt triathlonmycket med 40h/v men 30h blir det nog. Efter det ska jag till Sardinien med tyska militärlandslaget och de flesta är kortdistansare så då blir det fokus på mer högintensiv träning i två veckor. Efter det lite lugnt i en vecka för att sedan ge mig i kast med ytterligare två veckor mängdträning och det genom att deltaga i Tour of Sweden (www.tosweden.se). 


Nu ska jag sova men håll koll på uppdateringar och bilder från ovan nämda resor.



Ovido - Quiz & Flashcards