Alla inlägg den 13 april 2009

Av Joakim - 13 april 2009 20:05

Som alla andra läger började även detta med en flygresa, vi flög från arlanda via Barcelona och till sist Palma. I Barcelona var det 2.5h väntan mellan planen vilket var ganska drygt eftersom resan till Palma bara tar 30-40min. När vi kom fram till Palma så var bara hälften av alla cyklar med så vi fick vänta till nästa flyg landade. När alla väskor, människor och cyklar var på plats kunde vi åka till hotellet för att sova, vilket inte var det lättaste för det var kallt så in i hel-----ete!!! Sov med alla täcken som fanns plus, mössa, t-shirt och joggingbyxor...och Sara som låg som en klätterväxt runt mig och skakade tänder. Somnade säkert inte förrän 02.30


Måndag:

Cyklade en lugn runda på 10mil i strålande sol och tyvärr trodde jag att det var så lägret skulle bli. Dock är Mallorcavåren lika nyckfull som den svenska våren.


Tisdag:

Ytterligare 10mil cykel samt ett simpass.


Onsdag:

22mil i bergen med Björling och Johan Kärner i monsunregn. Väggade två gånger på passet...det kändes så iaf :-) Rundan tog 7:40h så det fick vara nog efter det.


Torsdag:

16mil i bergen också det i regn bitvis, frös som ett svin utför "piggen". Väl hemma blev det lite simning.


Fredag:

Trött. Cyklade 2.5h och sprang 45min med KJ. Kände mig grymt seg och såg verkligen fram vilodagen på söndagen.


Lördag:

Vaknade och var jäkligt seg och täppt i näsan. Jag blev lite irriterad eftersom jag inte skulle kunna träna men inte särskilt förvånad. Detta för att i princip alla på hotellet varit sjuka och också pga av vädret, kallt och fuktigt brukar inte vara bra. Vilade hela dagen och hoppades på att bli frisk fort.


Söndag:

Vilodag :-) Visserligen vilade jag dagen innan men tänkte att det är lika bra att hålla sig till planen. Sov, åt och kollade på Paris - Roubaix, som är ett av de grymmaste cykelloppen för er som inte vet det. Googla och förundras över hur jävligt man kan ha på en sadel...


Måndag:

Idag alltså...Kände mig frisk redan igår så idag var jag tillbaka i träningsskorna. Tog det lite lugnare än planerat för att inte fresta på turen, det blev ett cykel och simpass.



Ovido - Quiz & Flashcards