Direktlänk till inlägg 7 november 2008

Dagen + lite bilder.

Av Joakim - 7 november 2008 19:55

Idag hade jag en tuff träningsdag med 3km simning, 4h cykel och 40min löpning. Det är sådana dagar som jag i förväg tycker ska bli jobbiga att genomföra men när jag väl sitter på cykeln eller väl är ute i löpspåret så flyter bara dagen på.
Simningen gjorde jag som vanligt i poolen på NMSU (New Mexico State University), de har både en ute- och innebassäng. Efter simpasset cyklade jag hem för att äta lite och göra mig klar för att cykla, det har blivit kallare här så det blev både väst, arm och benvärmare. Det tidigare cykelpassen har jag gjort längs väg 28 söderut men idag hade jag bestämt mig för att köra norrut längs N Valley Dr, väg 185. Eftersom Las Cruces ligger mitt i öknen så finns det ganska få vägar att välja på och när man väl bestämt sig för en av dem så innbär turen att man kör halva passet och sen vänder och kör tillbaka samma väg. Vägarna är dessutom spikraka och kan vara det i 3-4mil...så man kör inte vilse :-) Cykelpasset gick riktigt bra och jag känner att jag börjar få riktigt bra tryck i benen, sånt är bra för självförtroendet.

När jag kom hem så åt jag och vilade en stund innan det var dags för löpturen, jag passade på att ringa Sara under "vilan" och en pratstund med henne ger alltid extra energi.
Jag kände mig seg första 20min under löpningen med på slutet hade jag grymt tryck utan att ta i :-)


Medan jag njuter av lite choklad och en kopp grönt té så kan ni får njuta av några bilder på det otroliga landskap jag cyklade i idag.

 
 
Ingen bild

sofrey

8 november 2008 18:27

Tjena Jocke,

Long time no see. Eller hear. Kul att du har skaffat en blogg nu iaf så inte all info om dina förehavanden kommer genom våra gemensamma kompisar :=)

Låter som om du har det slitigt och härligt på cykelvägarna i staterna och jag förstår att du är avundssjuk på våra vackert snöiga (nej nej inte snöblask o is var har du fått det ifrån) vägar här.

Ha det bra, hörs när du är tillbaks på svensk mark igen så får du uppdatera om läget.

Kram kram

 
Ingen bild

Joakim Berggren

9 november 2008 02:23

Det är ju bara att fortsätta läsa bloggen så får du reda på vad som händer fram till tävlingsdagen.
Självklart är jag avundsjuk på alla som får cykla i snö men som tur är är jag ju hemma hela vintern :-)

 
Ingen bild

Tim

10 november 2008 01:40

Hallå Sasha,

är du insane god dammit? Du kan fuckin' inte hålla på så her. Cykla, running och simma... Vi ska göra en reportage och du far till hemmifrån. Gör mig en favor, du maste ha en camera i the helmet när du cyklar cross country, filme alle de där kängurus längs de fuckin' road. Do so, eller så knäcker jag dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joakim - 12 oktober 2009 20:48

När jag började blogga på bloggagratis gjorde jag det för att enkelt få en hemsida/blogg utan att behöva fixa domännamn osv. Med tiden så känner jag att jag skulle vilja ha lite fler funktioner och möjlighet att göra sidan mer personlig så i somras k...

Av Joakim - 11 oktober 2009 17:51


Igår gick loppet som gjorde triathlon till en sport och dessutom känt för den breda massan, på både gott och ont. Det bra är ju att folk vet att idrotten finns men det negativa är att många tror att triathlon = ironman, förstår att det är svårt att b...

Av Joakim - 11 oktober 2009 11:52

Igår gjorde jag sista hårda passet i Sverige innan IM Florida och innan jag åker till Malaga på fredag. Veckan som gick har innehållit några tunga pass så jag var lite orolig för hur benen skulle kännas inför gårdagen. Passet som skulle avsluta vecka...

Av Joakim - 8 oktober 2009 19:50

De flesta som börjat träna och kanske testat på en tävling brukar vilja vara snabbare nästa gång de står på startlinjen och det leder naturligt till en viktigt fråga. Hur mycket måste jag träna för att nå mitt mål? Man börjar fråga runt bland vänner ...

Av Joakim - 5 oktober 2009 20:35


Jag måste ha tränat bra och samlat på mig massa god träningskarma för idag var vädergudarna glada och lät mig springa i det bästa tänkbara höstvädret. Dagens pass var det längsta jag sprungit med vilje på träning och det var på 3 timmar, trodde det s...

Ovido - Quiz & Flashcards