Direktlänk till inlägg 9 november 2008

Getting the work done...

Av Joakim - 9 november 2008 23:30

Det finns många sportklyschor och de älskar att använda dem här... Getting the work done är en och kan på ett bra sätt sammanfatta den gångna veckan för min del.
Detta var den tyngsta veckan innan tävlingen och jag lyckades skrapa ihop en sådär 23000 m simning, 55 mil cykel och 75 km löpning och det tog 30-31h. Det kan bli lite ensamt när man gör det mesta själv och då är iaf jag glad att tekniken har kommit så långt som den gjort och att det finns MP3-spelare. Det hade ju varit lite tyngre att släpa med sig en skivspelare ut på passen :-)
Visserligen kan det bli jobbigt när man ska välja vilken musik som ska in i spelaren, för det duger inte med vad som helst. Det ska ju passa träningen...Idag var det en tung finaldag så det fick bli hårdrock. När jag satt på cykeln så kom jag på hur passande mitt skivval var, inte bara för dagen utan för hela veckan. Jag lyssnade på Iron Maidens album Somewhere in time, som är ett av maidens bästa album och som har helt fantastiska basslingor. Bassisten Steve Harris är helt galen på vissa låtar!
Ok, ett sidospår men Harris är grym.
På detta album finns iaf ett par låtar som sammafattar min vecka.


1. Loneliness of the long distance runner.
Titeln säger väl allt men här är refrängen:

I´ve got to keep running the course

I´ve got to keep running and win at all costs

I´ve got to keep going, be strong

Must be so determined and push myself on.

2. De Ja Vu, med refrängen "feels like i´m been here before".

3. Stranger in a strange land.


Som en bra avslutning på en bra vecka så var jag tillsammans med ett gäng andra triathleter och åt på ett mexikansk ställe. Grymt gott och det första stället jag ätit på som serverat mer mat än jag orkade ät upp, var ska det hända om inte i USA.
Givetvis kollade jag på amerikansk fotboll också...det är ju söndag.


Som avslutning. En bild på basvirtuosen Steve Harris.


 
 
Ingen bild

Razm

10 november 2008 18:01

Hey Mate,,

Tillbaka från lodon.
Följer din blogg. Ser ut att vara en skön tillvaro. Själv skall jag snart köra lite puder på Matterhorns glaciär..Kör hårt kompis... Mattias

 
emelie

emelie

11 november 2008 16:20

tjo!
Du verkar trivas som fisken i vattnet där borta. Glöm inte bort att falun också är fint!

Kör hårt och lycka till med allt!

http://www.emeg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Joakim Berggren

11 november 2008 17:34

Visst trivs jag i USA men det är ju som man brukar säga, borta bra men hemma bäst.

 
Ingen bild

Kusin Victoria

21 november 2008 17:08

Hårdrock passar ju bra till det mesta :):)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joakim - 12 oktober 2009 20:48

När jag började blogga på bloggagratis gjorde jag det för att enkelt få en hemsida/blogg utan att behöva fixa domännamn osv. Med tiden så känner jag att jag skulle vilja ha lite fler funktioner och möjlighet att göra sidan mer personlig så i somras k...

Av Joakim - 11 oktober 2009 17:51


Igår gick loppet som gjorde triathlon till en sport och dessutom känt för den breda massan, på både gott och ont. Det bra är ju att folk vet att idrotten finns men det negativa är att många tror att triathlon = ironman, förstår att det är svårt att b...

Av Joakim - 11 oktober 2009 11:52

Igår gjorde jag sista hårda passet i Sverige innan IM Florida och innan jag åker till Malaga på fredag. Veckan som gick har innehållit några tunga pass så jag var lite orolig för hur benen skulle kännas inför gårdagen. Passet som skulle avsluta vecka...

Av Joakim - 8 oktober 2009 19:50

De flesta som börjat träna och kanske testat på en tävling brukar vilja vara snabbare nästa gång de står på startlinjen och det leder naturligt till en viktigt fråga. Hur mycket måste jag träna för att nå mitt mål? Man börjar fråga runt bland vänner ...

Av Joakim - 5 oktober 2009 20:35


Jag måste ha tränat bra och samlat på mig massa god träningskarma för idag var vädergudarna glada och lät mig springa i det bästa tänkbara höstvädret. Dagens pass var det längsta jag sprungit med vilje på träning och det var på 3 timmar, trodde det s...

Ovido - Quiz & Flashcards