Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Nu är det inte långt kvar...

Av Joakim - 13 november 2008 21:35

Nu är det snart bara en vecka kvar till loppet och bara några dagar kvar innan jag åker till Tempe i Arizona för att möta upp med de andra svenskarna som ska köra, Tove Wiklund, Ted Ås och Camilla Lindholm.
Vi kommer att bo ihop på ett lägenhetshotell som ligger ett stenkast från tävlingsområdet, det kommer att bli roligt att tillbringa sista veckan i "Camp Sweden".
Det har än så länge känts som om tävlingen är långt fram i tiden men idag publicerade de våra startnummer på hemsidan, www.ironmanarizona.com, och jag fick nummer 45. Det känns rätt stort att jag snart ska debutera som proffs på ironmandistansen, ett mycket stort steg idrottsligt sen jag tog tjänstledigt från Försvarsmaketen för att studera och träna hösten 2005. Jag var 28 då så det är som det sägs, aldrig försent att börja...

De senaste dagarnas träning har gått mycket tungt, detta beror på att jag tränat som aldrig förr i nästan 8 veckor. När jag stod på startlinjen inför SM i Kalmar hade jag snittat 11.5h/v och nu har jag snittat nästan det dubbla. I måndags så började ju jag min toppning men jag har fortsatt träna dubbla pass varje dag, visserligen kortare än innan men ändå... Igår kände jag mig orolig att jag inte skulle hinna återhämta mig men min tränare sa att det var lugnt. Det roliga med det är att idag har jag känt mig mycket bättre och piggare så nu är jag inte orolig längre. Ibland är det svårt att lita på någon annans program när man tränat sig själv i princip hela livet.
Imorgon fortsätter den "lätta" träningen med 90min cykel och 50min löpning... det är kul med vila :-D

 
 
Ingen bild

Filip

16 november 2008 14:08

Lycka till nästa helg Jocke! Det ska bli riktigt spännande att följa tävlingen på nätet. Kör hårt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joakim - 12 oktober 2009 20:48

När jag började blogga på bloggagratis gjorde jag det för att enkelt få en hemsida/blogg utan att behöva fixa domännamn osv. Med tiden så känner jag att jag skulle vilja ha lite fler funktioner och möjlighet att göra sidan mer personlig så i somras k...

Av Joakim - 11 oktober 2009 17:51


Igår gick loppet som gjorde triathlon till en sport och dessutom känt för den breda massan, på både gott och ont. Det bra är ju att folk vet att idrotten finns men det negativa är att många tror att triathlon = ironman, förstår att det är svårt att b...

Av Joakim - 11 oktober 2009 11:52

Igår gjorde jag sista hårda passet i Sverige innan IM Florida och innan jag åker till Malaga på fredag. Veckan som gick har innehållit några tunga pass så jag var lite orolig för hur benen skulle kännas inför gårdagen. Passet som skulle avsluta vecka...

Av Joakim - 8 oktober 2009 19:50

De flesta som börjat träna och kanske testat på en tävling brukar vilja vara snabbare nästa gång de står på startlinjen och det leder naturligt till en viktigt fråga. Hur mycket måste jag träna för att nå mitt mål? Man börjar fråga runt bland vänner ...

Av Joakim - 5 oktober 2009 20:35


Jag måste ha tränat bra och samlat på mig massa god träningskarma för idag var vädergudarna glada och lät mig springa i det bästa tänkbara höstvädret. Dagens pass var det längsta jag sprungit med vilje på träning och det var på 3 timmar, trodde det s...

Ovido - Quiz & Flashcards