Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Tillbaka till Stockholm,

Av Joakim - 12 januari 2009 07:15

Efter ett par veckor hemma i Falun så sitter jag nu på tåget till Stockholm för att börja jobba igen. Jag kommer att jobba en hel del nu under vintern för att få mer tid för träning ju nämre säsongen kommer, det är ett mycket bra upplägg att jag khar möjligheten att jobba mer under vissa perioder för att sen kunna träna 100% mer eller mindre. Detta är första säsongen jag ingår i FM Elit så det kommer nog ta ett tag innan jag får in en bra rutin på jobb/träning och att vara i både Stockholm och Falun.

Hemma i Falun är det lätt att träna bra eftersom jag känner till alla vägar och har många träningskompisar som iaf för mig är viktiga för att det ska vara roligt att träna. De behövs inte alltid men det är grymt skönt att kunna ha sällskap på långa löppass och cykelpass under de k alla och mörka månaderna. I Stockholm har jag än så länge endast simmat med andra och då under ledning av Micke Rosén, han har lyckats bygga upp en riktigt bra träningsgrupp där bla David Näsvik, Filip Larsen och Robert "Jojje" Karlsson tränar. Under vintern är tanken att jag ska försöka hänga med på lite löpning om det passar med jobb och träningsupplägg. Det viktiga blir att simma med de andra, detta eftersom simning är min i särklass sämsta gren. Tyvärr bedrivs all simträning på den okristliga tiden 06:30 - 08:00 i den kalla bassängen på Eriksdalsbadet. Att simma på morgonen är något jag verkligen ogillar och blotta tanken på att frysa omkring i poolen fem mornar i veckan gör att jag drabbas av svår narkolepsi. Men jag ska tänka på vad Johan Lundin sa till mig efter målgången i Kalmar i somras när det är svårt att kliva upp:
- Tur att du inte kan simma, annars hade ju man inte haft en chans!


I sommar ska jag kunna simma...


 
 
Ingen bild

Coach Mike

13 januari 2009 12:41

Bra början. Jobba lugnt under två veckor. Tima andningen och greppa är ditt uppdrag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joakim - 12 oktober 2009 20:48

När jag började blogga på bloggagratis gjorde jag det för att enkelt få en hemsida/blogg utan att behöva fixa domännamn osv. Med tiden så känner jag att jag skulle vilja ha lite fler funktioner och möjlighet att göra sidan mer personlig så i somras k...

Av Joakim - 11 oktober 2009 17:51


Igår gick loppet som gjorde triathlon till en sport och dessutom känt för den breda massan, på både gott och ont. Det bra är ju att folk vet att idrotten finns men det negativa är att många tror att triathlon = ironman, förstår att det är svårt att b...

Av Joakim - 11 oktober 2009 11:52

Igår gjorde jag sista hårda passet i Sverige innan IM Florida och innan jag åker till Malaga på fredag. Veckan som gick har innehållit några tunga pass så jag var lite orolig för hur benen skulle kännas inför gårdagen. Passet som skulle avsluta vecka...

Av Joakim - 8 oktober 2009 19:50

De flesta som börjat träna och kanske testat på en tävling brukar vilja vara snabbare nästa gång de står på startlinjen och det leder naturligt till en viktigt fråga. Hur mycket måste jag träna för att nå mitt mål? Man börjar fråga runt bland vänner ...

Av Joakim - 5 oktober 2009 20:35


Jag måste ha tränat bra och samlat på mig massa god träningskarma för idag var vädergudarna glada och lät mig springa i det bästa tänkbara höstvädret. Dagens pass var det längsta jag sprungit med vilje på träning och det var på 3 timmar, trodde det s...

Ovido - Quiz & Flashcards