Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Joakim - 10 juni 2009 18:53

De få gånger jag skriver om något annat är träning på denna blogg handlar det oftast om musik. Under Tour of Sweden delade jag rum med en amerikan som var med och rapporterade för slowtwitch.com och det visade sig att vi hade samma musiksmak. Det underlättar ju när man ska ladda inför träningen om man gillar samma saker och en morgon hörde jag en låt med ett jäkla drag i, I get wet med Andrew W.K Har nu lyssnat igenom hans två första album, I Get Wet och The Wolf och tänkte jag skulle tipsa er om dem. Rak, melodiös rock som sitter som en smäck under ett träningspass eller varför inte under en regäl fest!


Av upphovsrättsliga skäl fanns det inga videos tillgängliga på youtube för oss i Sverige men här är hans myspace-sida, där går det att lyssna på många låtar. http://www.myspace.com/andrewwk surfa dit och njut!



Av Joakim - 10 juni 2009 11:32

I början av 2000-talet så körde jag en hel del cykeltävlingar i seniorklassen och det hjälpte mig att utveckla min cykelåkning både tekniskt och rent fysiskt. När jag flyttade till Falun år 2005 var planen att börja köra i elitklassen ihop med de andra i Falu CK men det blev aldrig av att jag skaffade licens och körde någon tävling.


Nu är det däremot dags! På midsommaraftons morgon startar jag i det klassiska Solleröloppet och det i elitklassen. Förutom massor av grymt starka åkare bjuder loppet på 182 härligt kuperade kilometrar på vägarna runt Mora. Det blir nog roligt...det BLIR roligt...defenitivt :-)




Översta bilden är på Gesundaberget som loppet börjar och slutar med, ca 5km från start och mål. Nedersta bilden är banprofilen runt Orsasjön som också körs två gånger.




Ovido - Quiz & Flashcards