Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Joakim - 16 juni 2009 18:54

Första året jag körde sprint-sm var 2002 tror jag och som många gånger innan och efter gick tävlingen i Säter. Då gick cykelbanan genom Säter och över en backe som ledde tillbaka ner till campingen, åt det hållet löpningen går nu, och målområdet för varvning. Totalt tre varv tror jag. En rolig bana som till skillnad mot den som varit de senaste åren var lite utslagsgivande och som det faktiskt gick att göra något på under cykelmomentet. Har aldrig kört i Hallstahammar där sprint-sm går i år men vad jag hört så är det en ganska ospännande cykelbana där också.


En tävling som fattat hur man gör en rolig cykelbana, dvs överjävligt hård :-), är Savageman i USA. Där kör man bla över en backe som är 11 km lång med en stigning på 610 meter med ett parti så brant att tom. Björn Andersson hade problem att ta sig upp.


Jag hoppas sprint-sm arrangeras i Falun på den bana Falun Triathlon gick i år.


Ovido - Quiz & Flashcards