Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Joakim - 1 juni 2009 11:04

Efter att ha varit på läger i sex veckor sedan början av April är jag nu tillbaka i Falun där jag kommer att vara resten av sommaren. Borträknat tävlingarna då.


I lördags var jag och kollade på sprinttävlingen som arrangerades på Lugnet här i Falun. Det var junior-EM uttagning så de flesta från triathlongymnasiet var dessutom körde Jonas Djurback och Erik Strand så jag såg fram mot ett roligt lopp. Förutom duktiga deltagare var det på mycket länge en cykelbana som det gick att göra någon skillnad på under ett draftinglopp, man körde nämligen två varv över Högbo, toppen på berget där hoppbackarna står.

Djurback var upp ca en minut efter juniorerna som simmar grymt bra men det hjälpte inte för han gick ikapp och stötte av dem under cyklingen. Under löpningen kom Johan Sandberg ikapp Djurback för att bli slagen i spurten, Jonas är snabb.


Igår sprang jag 1:45h men det var nog lite för mycket efter all träning jag precis gjort. Var helt slut när jag kom hem och däckade i soffan utan dusch i 2.5 timmar. Ändå var jag trött resten av dagen så veckan som kommer får bli riktigt lugn.


På riktigt lugna veckor behöver man bra musik och för er som inte hört Green Days nya platta så har ni missat något. 21st century breakdown är en konceptskiva, dvs alla låtar bildar en historia, och kanske det bästa de gjort. Dessutom är den producerad av Butch Vig som arbetat med bla Nirvana och Smashing Pumpkins. 


Här är den första singeln:


Green Day - Know your enemyUploaded by xXmatdu87Xx. - Regardez la dernière sélection musicale.
Ovido - Quiz & Flashcards