Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Avslutning.

Av Joakim - 2 juni 2009 23:20

Under tiden jag pluggade i Falun så tränade jag med de andra på det som kallas Triathlonhögskolan. En del av Dala Sports Academy som är ett samarbete mellan Högskolan Dalarna, Falun och Borlänge komuner för att skapa förutsättningar för att kunna elitsatsa samtidigt som man utbildar sig. Idag var det vårterminsavslutning med gemensam middag och avslutning för mig som inte är kvar till hösten. Som alla andra som lämnat fick jag en Dalahäst.


De åren jag gått på triathlonhögskolan under ledning av Tomas Wiker har varit fantastiskt roligt och en stor anledning till att jag kunnat lyfta mig så i mitt idrottande. Den stora vinsten har inte varit att ha en tränare utan mer att få vistas i en miljö med andra som satsar och som kan pressa en och lyfta träningarna. Utan att vara helt säker tror jag att Falun är en av de städer i Sverige med mest elitidrottare i konditionsidrotter som triathlon, cykel, skidor och orientering räknat på antalet invånare. Detta gör Falun till en grymt bra stad att bo i om man tävlar i någon av de sporterna och jag hoppas att kunna fortsätta få vara med och träna med Tomas och triathleterna även om jag inte officiellt är med i gruppen.


Imorgon är det tävlingspremiär med Försvarsmaktsmästerskapen i triathlon. Detta på sprintdistans och tävlingen går i Lidköping. Igår limmade jag på däcken på min nya tempohoj och den står nu redo att svettas in bara nån meter från mig. Tyvärr är digitalkameran i Stockholm så jag har inte kunnat lägga upp någon bild som jag lovade så ni får hålla tillgodo med en lokal häst så länge.


 
 
Micke Selvin

Micke Selvin

3 juni 2009 22:18

Ja, cykeln vill vi se!

http://www.mickeselvin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joakim - 12 oktober 2009 20:48

När jag började blogga på bloggagratis gjorde jag det för att enkelt få en hemsida/blogg utan att behöva fixa domännamn osv. Med tiden så känner jag att jag skulle vilja ha lite fler funktioner och möjlighet att göra sidan mer personlig så i somras k...

Av Joakim - 11 oktober 2009 17:51


Igår gick loppet som gjorde triathlon till en sport och dessutom känt för den breda massan, på både gott och ont. Det bra är ju att folk vet att idrotten finns men det negativa är att många tror att triathlon = ironman, förstår att det är svårt att b...

Av Joakim - 11 oktober 2009 11:52

Igår gjorde jag sista hårda passet i Sverige innan IM Florida och innan jag åker till Malaga på fredag. Veckan som gick har innehållit några tunga pass så jag var lite orolig för hur benen skulle kännas inför gårdagen. Passet som skulle avsluta vecka...

Av Joakim - 8 oktober 2009 19:50

De flesta som börjat träna och kanske testat på en tävling brukar vilja vara snabbare nästa gång de står på startlinjen och det leder naturligt till en viktigt fråga. Hur mycket måste jag träna för att nå mitt mål? Man börjar fråga runt bland vänner ...

Av Joakim - 5 oktober 2009 20:35


Jag måste ha tränat bra och samlat på mig massa god träningskarma för idag var vädergudarna glada och lät mig springa i det bästa tänkbara höstvädret. Dagens pass var det längsta jag sprungit med vilje på träning och det var på 3 timmar, trodde det s...

Ovido - Quiz & Flashcards