Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Joakim - 12 februari 2009 15:05

Efter att ha bott i Stockholm  i snart sex månader blev jag igår drabbad av SL:s dåliga rykte. Jag skulle in till city efter jobbet och mitt månadskort hade gått ut och behövde förnyas, det gör jag vi t-banestationen tänkte jag. Kom till Stadshagen som stationen heter och sa att jag ville köpa ett månadskort, det säljer vi inte här blev svaret. Ok, var säljer ni de frågade jag och fick till svar att närmsta försäljningställe var på Fridhemsplan 1.5km bort, nästa station på linjen jag skulle åka.


Kan du släppa in mig så jag kan åka dit och köpa ett kort sa jag då. Självklart gick det ju inte. I sverige har vi ju regler och de måste varje ansvarstagande tjänsteman följa utan att tänka själv, tänka själv är ju för övrigt något de flesta vill slippa verkar det som ibland... Hur som helst sa personen i luckan att jag kunde få köpa en enkel resa för typ 40 spänn. Vid det här laget var jag redan irriterad och svarade:
- Du kan väl för fan inte mena att jag ska behöva köpa en enkel biljett för att få åka och köpa ett nytt månadskort!?
Jo det är klart han menade det, man får INTE åka utan giltig biljett.

Det skiter väl jag i. Kan inte de hålla med de färdbevis som erbjuds ska väl inte kunden drabbas...jo det är klart han/hon ska. Företaget finns ju inte för kundens skull utan för sin egen existens och för att tjäna pengar, sen finns det säkert nån regelkåt människa på SL:s huvudkontor som blir alldeles svettig av lycka när de får konstruera ett system som är stelare än armerad betong....och ja, jag fick gå till Fridhemsplan.


Idioti, var god dröj.

Ovido - Quiz & Flashcards