Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Joakim - 10 mars 2009 20:51

Efter en mjukstart så känns det som jag fått upp ångan och tur är väl det med tanke på hur vädret varit idag. Dagen började med ett simpass tillsammans med gänget på triathlonhögskolan och eftersom det var ett tag sedan jag simmade med dem så det var roligt att träffas igen. Efter simpasset tog jag en fika och snackade lite skit med K-J, sånt man ska göra på ett läger :-)

Klockan 11 träffade jag Per Dicander för att göra sällskap en del av cykelpasset, efter 2:15h lämnade jag honom i Borlänge samtidigt som jag stannade för en ståfika på ICA. Sen hade jag 1:30h kvar innan jag kunde svänga in på gårdsplanen hemma i Falun, totalt 3:45h alltså. Även om jag inte har några problem att träna ensam är det alltid roligt med sällskap och särskilt när cykelpasset genomfördes i 0 grader och snöblandat regn, hoppas jag slipper det imorgon.


Efter lite mat och några timmar på soffan var det dags för dagens sista pass, 40min löpning. Som vanligt blev jag lite förvånad över hur lätt det gick fast jag kände mig trött innan jag gav mig iväg men om det är någon som ska kunna springa trött är det väl en långdistanstriathlet.


I serien amerikanska klyschor blir det en som inte direkt är en klyscha men som passar bra på ett triathlonläger.


Swim, bike, run, sleep, eat and repeat.

Ovido - Quiz & Flashcards