Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Joakim - 12 mars 2009 13:52

Redan nu är denna träningsdag över och det beror på att jag är jävligt trött. Hade tänkt cykla på eftermiddagen men det hoppar jag över och kör ett distanspass i soffan i stället.


Efter allt malande i distansfart var det tänkt att jag skulle springa 4x2000m i 3:20-fart tillsammans med KJ i friidrottshallen. Vi turades om att ligga först och dra och tog 1000m var, de två första intervallerna kändes bra och jag kunde springa avslappnat. Den tredje var betydligt jobbigare men jag var övertygad om att jag skulle klara den men då hände något som sällan händer mig på löpning, att jag tog tvärslut. Med 400m kvar var det som om någon stängde av benen och jag fick stanna, jag vilade och hängde sedan på sista 200m. Ljuspunkten i all trötthet är att det var rent muskulärt som jag inte orkade, pulsen var inte så hög. Även om man aldrig tror det innan så spelar det nog in att jag sprang mitt senaste intervallpass för 16 dagar sen och efter det haft influensan och 9 hela dagar utan träning. Sen kan jag ju vara lite sliten av all träning jag gjort sen i måndags :-)


Lite uppmuntran när det går dåligt...


Ovido - Quiz & Flashcards