Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Joakim - 11 mars 2009 19:01

För tillfället råder det fullt krig mellan vintern och våren. Förra veckan var vintern nere för räkning men kom tillbaka på nio med en regäl offensiv som iaf för stunden drivit våren på flykt. Trist tycker jag som är ett stort fan av våren och hans storebror sommaren...


Träningen har rullat på bra idag och eftersom cykelpasset blev rätt långt igår cyklade jag lite kortare idag, istället sprang jag lite längre. Att jag tränar som jag gör nu kan ju tyckas lite konstigt eftersom jag är en ivrig påhejare av högintensiv träning och denna veckan är ju i princip en mängdvecka. För att bli bra måste träningen innehålla både distansträning och högintensiv träning, något som ibland glöms bort i triathlonkretsar. Där en stor del av utövarna snöat in på att köra långa lugna pass. Jag lägger upp min träning i block där jag kör ett block med betoning på högintensiva pass med underhållande distansträningen, ett block är 4-6 veckor. Efter det vänder jag på det och kör mest distansträning med underhållande högintensiv träning. På vintern brukar jag lägga in läger på varmare breddgrader under distansblocken och eftersom jag skulle varit på Lanzarote är jag mitt ett sånt block. Då får jag helt enkelt bita ihop och köra träningen fast jag är kvar hemma i vintersverige.


På tal om att bita ihop.



Ovido - Quiz & Flashcards