Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Joakim - 2 juli 2009 21:50

I söndags var det Säter triathlon och jag valde att bryta, hade varit förkyld veckan innan och kände att kroppen inte var redo att pressas. Ett beslut som jag är mycket nöjd över eftersom de senaste dagarnas träning gått riktigt bra. Har simmat mycket med fem pass sen i måndags, börjar bli rätt sliten i rygg och axlar men förhoppningsvis ger det lite fart. Har även sprungit varje dag med ett stekande hett pass i tisdags på 2.5h eller ca 32km. Det är tungt nog i normala fall och i den värmen som varit nu var det på snudd olidligt sista 20min, var tvungen att stanna till vid Runn och doppa ner huvud och armar i vattnet för att få ner kroppstemperaturen. Att sänka farten är inget alternativ :-) Igår följde jag upp med ett intervallpass på 6x1000m med 1min vila, de fem första intervallerna gick bra men jag fick härdsmälta på sista och gick i mål på 3:26. Sen mådde jag illa i tre timmar...mmm värme. Idag var jag ute och cyklade med KJ i nästan 3h i bra fart följt av tio minuters löpning, också det i bra fart.


På lördag är det dags för nästa tävling i svenska cupen, Örserum triathlon, och även om jag kör det som ett riktigt bra träningspass hoppas jag kunna ha lite bättre tryck i benen än i Göteborg och Säter. Självklart skulle det vara roligt att slå tiden jag gjorde där på SM olympisk distans 2007 då jag gjorde mitt bästa lopp på den distansen någonsin och blev 9:a. Lycka till ni andra som kör, vi syns där!  

Ovido - Quiz & Flashcards