Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Joakim - 7 juli 2009 22:40

Det är märkligt att hur många år av löpträning man lägger bakom sig så slutar inte benen att värka efter tuffa pass. Till skillnad från tex cykel där man också kan få lite ont i musklerna av hård träning så är smärtan från löpning i en klass för sig. Förra veckan sprang jag på riktigt bra och toppade det med Örserum triathlon vilket gav en regäl träningsvärk. Igår var jag ute och sprang 90 min kuperad terräng och snittade strax över 4:30 min/km vilket är ett tufft pass och några timmar efter kunde jag knappt ta mig från ena änden av lägenheten till den andra. Kändes som någon hade gått loss på lår och vader med ett basebollträ...


Idag har jag simmat och sen sprungit ett lungt pass. Imorgon blir det långa cykelintervaller...det gör säkert susen för benen :-)

Ovido - Quiz & Flashcards