Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Joakim - 17 juli 2009 23:18

Det har faktiskt inte regnat utan varit strålande sol idag och jag har inte festat utan simmat två gånger idag. En gång i bassäng och senare i sjön Logärden där Saras föräldrar har en stuga precis vid vattnet.


Det var första gången jag körde ett simpass i den sjön och jag undrar nu varför jag inte kört där innan. Sjön ligger högt och är en källsjö så det är mycket klart vatten och även om det regnat en hel del senaste tiden var det 21 grader. En härlig frihetskänsla att glida fram i så klart vatten utan att behöva störas av en vägg var 25:e eller 50:e meter. Efter passet bjöd Saras föräldrar på middag som bestod av grillat, ostbricka och lösgodis. Det fanns rödvin men jag körde så det blev inget, annars hade jag gärna tagit ett glas eller två. Det är viktigt med antioxidanter när man tränar och rödvin + mörk choklad är de absolut viktigaste källorna som alla vet :-) 

Ovido - Quiz & Flashcards