Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Joakim - 2 augusti 2009 17:51

Efter att ha gjort det grymma lopp jag gjorde förra året och med ytterligare ett år av riktigt bra träning i kroppen var mitt mål att göra ett snabbare lopp i år. Så blev det dock inte utan jag var tvungen att bryta strax efter att ha kört första varavet på cyklingen. Orsaken var att jag fick grymt ont i vänster sätesmuskel och piriformis vilket gör att benet domnar bort och jag får ingen kraft. Jag hade samma problem under Tour of Sweden men har inte haft några känningar sedan dess mer än att jag känt mig stel och det har försvunnit med streching. Trots att jag bara cyklade 7 mil igår så har jag fortfarande ont idag vilket tyder på att muskeln inte är bra. Nu får det bli rehab för att bli av med problemen en gång för alla och sen sätta upp nya mål. Jag är grymt sugen på Ironman Florida men jag tänker inte stressa med rehabträningen så det beslutet får vänta några veckor.


Tack till alla som hejade längs banan och som kom med lite uppmuntrande ord när jag brytit.


Slutligen ett stort grattis till Clas Björling som vann. Efter att ha tränat med honom till och från under 2008 och 2009 måste jag säga att jag är grymt imponerad att han haft tålamodet att ta sig tillbaka efter sin sjukdom. En värdig vinnare!



Ovido - Quiz & Flashcards