Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Joakim - 12 augusti 2009 23:52

Kom precis hem från ett biobesök, jag och Fredrik såg Linje 1 2 3 kapad med bla Travolta som skurk. En actionfilm som inte stack ut ur mängden, så den får en 3a av 5. En actionfilm som har premiär nästa fredag är jag ganska säker på att den sticker ut. Det är Inglourious Basterds som är regisserad av kungen själv, Quentin Tarantino. Jag ser redan fram mot att beskåda denna framtida klassiker.


Idag har jag satt mig in i alla nya begrepp och pass som Jocke Willén använder sig av. Att lägga en del tid på att vara säker på vad han menar och vill är extremt viktigt för att jag ska kunna träna på det sättet han har tänkt. Planeringen för de första två veckorna fick jag i helgen och det är en mjukstart i dubbla bemärkelser. Dels är det "bara" ett pass om dagen och sen är övervägande delen i fart 1 som innebär mycket lugn träning. Om man översätter det till den populära och användbara Borgskalan så är det träning som är lätt till något ansträngande. Pulsmässigt innebär det att jag ska ligga under 70% av max och i löpning blir det under 137 slag/min för mig. Jag har i princip aldrig tränat så lätt så det känns ovant, normalt springer jag mina distanspass med en snittpuls på 150-155. Under de år jag tränat mig själv har jag i princip tränat rätt hårt eller vilat helt, det innebär att den totala träningsmängden blivit ganska låg. Det ska bli roligt att testa något nytt och vad det leder till vet vi om ett år då nästa säsong nästan är slut....det är ju inte instant feedback direkt :-) 

Ovido - Quiz & Flashcards