Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

SM...hur går det?

Av Joakim - 22 augusti 2009 20:12

Imorgon avgörs SM på olympisk distans i samband med Stockholm Triathlon, om det skulle vara någon som inte är triathlet och läser bloggen så innebär detta 1500m simning, 40km cykel och 10km löpning. Här är även svaret på den vanligaste frågan man får från icke triathleter, ja man får vila mellan grenarna men först i mål vinner.


Hur kommer pallen att se ut på SM? Mitt tips är:

1. Jonas Djurback
2. Karl-Johan (KJ) Danielsson
3. Erik Strand


Inget tips är väl komplett utan en motivering så här är den.
* Jonas Djurback har vunnit allt han ställt upp i under sommaren och bara blivit bättre hela tiden. Han ligger med på simningen och kommer att stöta på cykeln, förmodligen på Västerbron. Han kommer att se till att ha en lucka till Erik Strand innan löpnngen och då vinner han.
* KJ har utvecklats mycket i år och kommer också han ligga med på simningen. Han kommer att vara angelägen att komma loss på cykeln och kommer att hänga med Djurback. Att han lyckas med detta beror på att han blivit bättre cyklist samt att Djurback kommer att vilja ha med någon mer, då är KJ ett bra alternativ eftersom han är stark cyklist samtidigt som Djurback vet att han springer ifrån KJ. KJ har en hög löpkapacitet som jag tror han får ut imorgon, då kommer inte Strand ikapp.

* Erik Strand är en självklar favorit med tanke på att han är regerande mästare och en duktigt simmare/löpare. Det som gör att han inte vinner i år är att han är en svagare cyklist än Djurback och KJ och kommer inte att orka gå med dem. Han vet också att han måste gå med Djurback för att vinna och jag tror att han kommer att bli så trött på cykeln att han inte orkar springa ikapp KJ som jag tror har en lucka när löpningen börjar.


Vad tror ni? 


 
 
Ingen bild

Oraklet

22 augusti 2009 21:05

Du har glömt en liten aspekt. Det är lite tyskar med (han som vann förra året och som Erik draftade på då bland annat), så KJ får det lite svårt att komma tvåa tror jag. Däremot Djurback är ju Djurback så det är bara en eller två punkor som stoppar honom :)

 
Ingen bild

Jocke B

22 augusti 2009 22:08

Jag har inte glömt den aspekten men jag tror inte att det tyska deltagandet kommer att hjälpa Erik Strand. Han som vann förra året är en stark cyklist och kommer han med Djurback så kör nog inte de andra tyskarna...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Joakim - 12 oktober 2009 20:48

När jag började blogga på bloggagratis gjorde jag det för att enkelt få en hemsida/blogg utan att behöva fixa domännamn osv. Med tiden så känner jag att jag skulle vilja ha lite fler funktioner och möjlighet att göra sidan mer personlig så i somras k...

Av Joakim - 11 oktober 2009 17:51


Igår gick loppet som gjorde triathlon till en sport och dessutom känt för den breda massan, på både gott och ont. Det bra är ju att folk vet att idrotten finns men det negativa är att många tror att triathlon = ironman, förstår att det är svårt att b...

Av Joakim - 11 oktober 2009 11:52

Igår gjorde jag sista hårda passet i Sverige innan IM Florida och innan jag åker till Malaga på fredag. Veckan som gick har innehållit några tunga pass så jag var lite orolig för hur benen skulle kännas inför gårdagen. Passet som skulle avsluta vecka...

Av Joakim - 8 oktober 2009 19:50

De flesta som börjat träna och kanske testat på en tävling brukar vilja vara snabbare nästa gång de står på startlinjen och det leder naturligt till en viktigt fråga. Hur mycket måste jag träna för att nå mitt mål? Man börjar fråga runt bland vänner ...

Av Joakim - 5 oktober 2009 20:35


Jag måste ha tränat bra och samlat på mig massa god träningskarma för idag var vädergudarna glada och lät mig springa i det bästa tänkbara höstvädret. Dagens pass var det längsta jag sprungit med vilje på träning och det var på 3 timmar, trodde det s...

Ovido - Quiz & Flashcards