Alla inlägg den 4 september 2009

Av Joakim - 4 september 2009 22:57

Visserligen kör jag ö till ö som en kul grej och ett bra träningspass men med tanke på längden kan man inte vara hur oseriös som helst. Jag har tränat precis som vanligt i veckan men idag gjorde jag ett avsteg och körde ett pass för att testa utrustningen. Min filosofi är "less is more", dvs att ta med sig så lite som det bara är möjligt och det innebär en minimal camelbak och inga simfenor. Jag har monterat lite elastiska band på camelbaken så jag kan sätta skorna där under de långa simningarna, de korta kör jag rakt av med skor på. Anledningen till att jag tänker ha skorna på ryggen under de långa simningarna är att de är som två bojsänken och de 30 sekunderna det tar att fästa skorna kommer jag att ha tjänat in på 200m. Lätt matte om simningen är 1000 - 1600m lång. Mer avancerat än så gör jag det inte i år, det får bli om jag kör igen för att tävla om pallplaceringarna.


På tal om tävlingen som kommer här mitt tips till pallen. Till skillnad från triathlon finns det många jag inte har någon koll på alls, så det är svårtippat. Jag tror iaf att ett gäng triathleter kommer att dominera.


1. Joakim Axelsson / Örjan Gustavsson. De gör sitt andra lopp och har dragit lärdom av allt som inte gick bra förra året, dessutom två mycket duktiga simmare och bra löpare.


2. Filip Larsen / Antti Antonov. Två rutinerade herrar som tränat för att vara med och slåss om segern. Ojämna på simningen men två riktigt starka löpare, iaf om Filip kan låta bli att dricka typ 15 liter...


3. Jonas Colting / Martin Flinta. Har vunnit förr fast inte ihop men jag tror inte att de räcker ända fram i år pga av hårdare konkurrens samt att Colting varit skadad och inte tränat som han brukar och Flinta har haft en lång säsong och borde vara lite sliten.


Vilka lag tror ni på?

Ovido - Quiz & Flashcards