Alla inlägg den 29 september 2009

Av Joakim - 29 september 2009 19:15

Hösten innebär inte bara att man ska planera sin träning inför nästa år utan ofta också vad man ska tävla med/i. Min ambition när det gäller sponsorer är att hitta företag som jag kan samarbeta med en längre tid, detta för att det skapar en trygghet för mig som idrottare med också för att jag har möjlighet att ge något tillbaka. Just att det är ett samarbete där båda parter ska tjäna på det är viktigt för mig annars skulle det kännas som jag var ute på en allmän tiggarrunda när jag söker sponsorer. Till nästa år ska samarbeta med två nya företag för min del och det är Triathleten.se och Stevens.


Genom Triathleten.se kommer jag att simma och tävla i Sailfish våtdräkt och kläder. Sailfish är ett ganska nytt våtdräktsmärke med eftersom jag bara hört gott om det ska det bli roligt att få testa grejerna. Företaget Triathleten.se drivs av Henrik Saarikoski som själv är triathlet och som brinner för idrotten och som vet vad som är viktigt när man tävlar.


Nya våtdräkten Sailfish G-Range

 


Genom Stevens cyklar kommer jag att köra på en riktig värstingmaskin nästa år. Den helt nyutvecklade tempocykeln VOLT med Shimano DI2-komponenter (elektroniska växlar). Samuel Forslund som tar in cyklarna till Sverige kommer att vara ett bra stöd eftersom han är mycket kunnig inom aerodynamik och har full koll på allt som hör cykling och material till.


Stevens VOLT (grymt snygg...och snabb).

  





Med nya grejer så får jag lite "gammalt" över så är det någon som vill köpa en knappt använd Kuota Kueen-K för ett bra pris är det bara att skicka en kommentar, det är den röd/vita men SRAM Red i strl Small. Jag har också en Cervélo R3 strl 51 med Dura Ace som mest samlar damm att sälja...

Ovido - Quiz & Flashcards