Alla inlägg den 13 september 2009

Av Joakim - 13 september 2009 17:58

Kontraster är nog det ord som bäst sammanfattar veckan. Om man räknar in Ö till Ö förra söndagen så har veckan innehållit:

- Mitt längsta pass någonsin.
- Ett av min kortaste pass någonsin.
- Troligen mitt livs västa träningsvärk.
- Mitt livs kallaste simning.
- Mitt livs varmaste simning. Det har varit +31 grader i bassängen i Falun i helgen!
- Varmare ute än det varit under hela sommaren, bortsett för de två veckorna med tropisk värme.
- Ett av de bästa intervallpassen på cykeln i år. 


Det är roligt med kontraster, då uppskattar man när man har det bra eller när det går bra. Körde tempointervaller med Fredrik i torsdags och var rätt ödmjuk innan start, har ju åkt av på rulle de tre tidigare gångerna vi kört detta pass ihop. Till min stora glädje satt jag med hela passet utan att behöva slita nämvärt, jag trodde att Fredrik körde dåligt men det visade sig att han hade rekordwatt + rekordtid på första intervallen. Det verkar ha gjort susen att vilat + rättat till snedställningen på 1.5cm i höften.


Förutom detta intervallpass har jag haft några grymt fina cykelpass i perfekt höstväder, det har varit runt +20 grader på dagarna så jag har tränat i kortbyxor och kortärmat. I morgon åker jag till Stockholm för att arbeta en vecka och då får jag bilderna från Ö till Ö... 

Ovido - Quiz & Flashcards