Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Joakim - 22 maj 2009 22:04

Vilken jävla skitdag det har varit idag. 230 km i inbjudan till touren blev 245 km vid mötet innan etappen som i verkligheten blev 270 km! Det hade väl varit helt ok om det inte regnat i princip hela dagen och dessutom varit kallt, det var knappt +10 i morse.


De första 4h av dagen gick det i ett mycket makligt tempo och det i kombination med kyla och regn gjorde att jag satt och skakade av köld på cykeln. Inte ens några regäla backar gjorde att jag fick upp värmen igen. Colting sa att jag var för dåligt klädd men med flossade benvärmare, flossade cykelbyxor med hänglsen, undertröja, flossade ärmvarmare, cykeltröja, 2 västar och 2 vindjackor + feta skoöverdrag så ansåg jag ha tillräckligt med kläder på. Jag var regält irriterad över att det gick så sakta och jag övervägde mycket allvarligt att kliva in i följebussen säkert 20 ggr under dagen.  Det gjorde jag inte och missade då inte den härliga sträcka med grusväg som var lerig och med knutnävestora stenar...jag hatade idrott lite idag...


Nu är jag och Sara på Scandic i Gävle och njuter av att vara torra, varma och mätta. Imorgon ska jag cykla igen...Sara åker hem.


En bild säger mer än tusen ord.


Ovido - Quiz & Flashcards