Alla inlägg den 27 maj 2009

Av Joakim - 27 maj 2009 20:05

Idag hade vi en ganska kort etapp framför oss, 137km till Skellefteå, så vi startade inte förrän kl 10:30. Det var skönt för då kunde jag äta en lång frukost i lugn och ro utan att behöva kliva upp i ottan. En glad överraskning på frukosten var att de hade våfflor och jag åt fyra stycken med grädde och jordgubbsylt, riktigt gott.


Vi har haft riktigt bra väder under touren om man räknar bort fredagen men idag såg det mindre bra ut. Det regnade ca 30min innan start men som tur var så kom det inte mer under turen, vi blev ändå blöta eftersom vägen var så blöt. Humöret i gruppen var ändå riktigt bra och det berodde nog på att vi hade bra medvind nästan hela tiden, ibland svängde vägen så det blev motvind men det blev en riktigt snabb etapp. 137 km på under fyra timmar och då med rullande ut ur Umeå och in i Skellefteå med rondeller och rödljus. När vi kom fram blev det en kort vila och sedan bar det av till simhallen där jag, Jonas Colting, Björn Andersson och Clas Björling körde ett bra pass som slutade på 3000m.

För de som är intresserade så var huvudserien 3x800m fördelat på 200m arm start 3min, 2x100 medley start 1:50min, 4x50 progressivt 1-4 start 55sek och 8x25m varannan lugn / max start 35sek. 


Nu ska jag kolla på Champions League-finalen och äta lite godis, man behöver ju fylla på kolhydratdepåerna när man tränar mycket ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards