Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Joakim - 21 maj 2009 21:53

Idag hade vi en hyffsat lång etapp framför oss men det avskräckte inte oss för att åka till poolen och simma ett kort pass innan frukost. Björn och Jonas var mest seriösa medan vi andra simmade var för sig. Efter det var det raka vägen till frukostbuffén, vilken var den bästa hittils. Jag frossade i fruktsallad och yoghurt, nybakat bröd och nygräddade pannkakor! Välbehövligt eftersom förbränningen är "over the top" efter några dagar.


Dagens cykling bjöd på riktigt grymt väder, sol och lätt medvind i princip hela vägen. Av de 215 km avverkades 150 km på vätternrundans bana, fast andra hållet. Det rullade på mycket bra och fast det var en del uppför slutade dagen med ett snitt på 37 km/h! 


När jag kom fram till Örebro fick jag skynda mig att duscha för att jag skulle få min nya cykel levererad till hotellet. Ett stort tack till Kjell Nilsson på Shimano Nordic för att han tog med den från Cyclecomponents. Den är grymt snygg och troligtvis väldigt snabb:-) Efter cykelleveransen skyndade jag till stationen för att möta Sara som tagit tåget ner för att vara med oss imorgon.


Det fotas mycket men som vanligt är inte jag en av dem som fotar. Det gör däremot Robert "Jojje" Karlsson och han fångade oss två i farten idag.





Ovido - Quiz & Flashcards