Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Joakim - 19 maj 2009 19:40

En ny dag och ett nytt hotell. Packa, bära väskor, bära väskor igen och packa upp...och mellan det lite träning och mat. Med dålig fantasi skulle jag nog redan nu kunna sammanfatta lägret med den meningen fast vi bara är två dagar in på vår resa.


Till dagen. Som bekant vaknade jag i Karlshamn och dagen började med ett 45min långt löppass på strax under 10km. Jag, Clas Björling, Björn Andersson och amerikanen i vårt gäng, John, sprang ihop och passade på att kolla in stan. Efter det var det dags för frukost och på min kusin Cecilias begäran så följer här menyn, dock inte i ordningen den intogs.

1 glas nyponsoppa.

1 kopp kaffe.

1 kopp té.

3 bullar, 2 med apelsinmarmelad och 1 med färskost.

Några bitar sill, kanske 8st. 

Lite grönsaker. 

2 löskokta ägg med lite Kalles till.

1 bit kanellängd.


När denna kungliga måltid var intagen så var det dags att göra sig klar för dagens cykling. Turen gick till Växjö och precis som igår på mycket natursköna vägar. Gula rapsfält byttes mot grön tät skog. De tänkta 90km blev 105km och tog 3:05h att cykla, lugnt och fint. Väl framme i Växjö väntade två bokade banor i simhallen och där simmade jag strax under 3000m ihop med Colting och Björling. En skön avslutning, eftersom det är uppmjukande att simma.


Efter två dagar känner jag mig faktiskt riktigt pigg men tänker ändå spendera all tid fram till frukost i sängen. 

Ovido - Quiz & Flashcards