Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Joakim - 15 maj 2009 23:18

Eftersom jag på söndag åker iväg för att köra Tour of Sweden, ett litet träningscamp som herrarna Colting och Salonen står bakom så var det lämpligt att springa mycket denna vecka. Har varit i Sthlm så jag har passat på att springa i skogen ute i Ursvik, grymt bra löpning och bra 4 km från mig.


Igår var jag tillbaka en vända i Falun för att jag var inbjuden för att få Falu kommuns hederspris för goda idrottsliga prestationer under 2008. Jag lyckades skrapa ihop 4 SM-medaljer, varav tre i lag. Jag skriver mitt individuella brons överst eftersom det var den överlägset bästa prestation jag gjorde förra året.

- Brons SM långdistans.

- Guld sprintstafett.
- Guld lag SM långdistans.
- Guld lag SM olympisk distans.


Utöver det tog Dalregementet IF individuella guld på sprint-SM, guld på olympiska SM och guld på duathlon-SM + lite juniormedaljer. Det är rätt roligt med tanke på att vi är en liten klubb jämfört med klubbarna från Sthlm, Göteborg och Malmö.


Efter prisutdelningen åkte jag till Kalas i Norberg (www.kalaswear.se) för att hämta mina nya cykelkläder. Som vanligt var de grymt snygga och att de är bra vet jag sen innan, sen var det roligt att träffa Jonas som driver företaget igen.


För att knyta ihop säcken så åkte jag tillbaka till Sthlm i morse tillsammans med Sara som skulle jobba här idag och imorgon. Nu ska jag sova så jag orkar springa de 30km som jag tänkt imorgon...hoppas vädret blir lika grymt som idag!


Såhär ser cykelkläderna ut och bilden är tagen på Sardinien.


Ovido - Quiz & Flashcards