Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Joakim - 26 maj 2009 22:17

Den senaste veckan har jag testat på hur det är att köra ett etapplopp på cykel, iaf i den mening att cykla varje dag. Så när det idag var en cykelfri dag och vi dessutom slapp packa för att åka till ett nytt hotell fick jag lite välbehövlig mental vila.


Sov till nio och åt en lång frukost för kunna springa innan simningen men när Colting kom ner hade han bestämt sig för att flytta tillbaka simningen 1.5h och det innebar att det inte blev någon löpning då. På eftermiddagen började det regna så jag hoppade över löpturen och spenderade en stund med MP3-spelaren i sängen. Lyssnade på den nya skivan med Kings of Leon, riktigt bra rock! Efter det var det dags för middag och istället för buffé på hotellet som varit standard under touren så hade Pasi bokat bord på en mongolisk buffé på stan. Alla har börjat känna varandra lite bättre nu och det märks på att ribban ligger lite lägre på skämten än de första dagarna, god mat och många skratt blev det.


Imorgon bär det av mot Skellefteå kl 10:30, skönt att kunna ta det lite lugnt på morgonen. Min amerikanska rumskompis John sover redan och det börjar väl bli dags för det för min det också. God natt.



Umeå, en pollenallergikers mardröm!


Ovido - Quiz & Flashcards