Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Joakim - 18 maj 2009 21:37

Idag började vår långa resa genom Sverige. Efter en god hotellfrukost och lite vila var det dags att ta på sig löpkläderna för att springa 15km från Trelleborg ner till Smygehuk som är sveriges sydilgaste spets. Löpturen började i ett mycket lungt tempo för att avslutas lite snabbare, total löptid blev 70 min.

Efter löpturen bytte vi om till cykelkläder för att i strålande försommarväder ge oss iväg på vad vi trodde skulle vara en tur på 160 km till Karlshamn.


Efter ett antal felkörningar som enligt Colting var GPS:ens fel så kom vi iaf. fram till Brösarps backar där vi gjorde ett stopp för att fylla på vatten. Det var en liten missräkning eftersom vi bestämt träff med vår följebil i Åhus, vilket bara ligger 18km från det ställe vi stannade på. I Åhus blev det ett stopp till men det verkade välkommet då ingen protesterade. Efter Åhus svängde vi av mot Trolle Ljungby,på  en mycket fin väg, och då började det märkas att folk började bli trötta. Det blev färre och färre som hjälpte till att dra men det spelar inte så stor roll eftersom då får ju de som är pigga köra på och blir till slut trötta och så kan alla hjälpas åt igen.


Klockan 17:30 rullade vi in på parkeringen till Scandic Hotell i Karlshamn och då visade cykeldatorn på 189 km och 5:25h i effektiv cykeltid. Det ger en sammanlagd träningstid på 6:35h så jag får väl kompa ut det sista eftersom jag är här på arbetstid :-)


Nu ska jag sova så jag är utvilad inför etappen imorgon. Stay tuned for more action...


En bild från dagen.


Ovido - Quiz & Flashcards