Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Joakim - 16 maj 2009 12:49

När jag vakande i morse var jag inte särskilt sugen på att springa 30km eftersom jag hade rätt ont i benen efter all löpning jag gjort innan i veckan. Men när jag tittade ut och såg vilket väder det var ökade motivationen regält, strålande försommar och det blev årets första pass i shorts och linne (i sverige).


Själva passet gick runt Edsviken som är viken som går in vid Danderyd på ena sidan och Bergshamra på andra. Det går att springa längs vattnet i princip hela vägen och det är en mycket naturskön runda, det går omväxlande på grus, stig och asfalt. Man springer även igenom Ulriksdals slottspark där det finns ett riktigt fint café där man kan fylla vatten eller ta en fika om man väggat totalt. Min löparkompis som ska springa Stockholm marathon om två veckor tog en fuskvila och gick på toa, självklart sprang jag på stället under tiden :-) Passet blev 28.5km med makliga 5 min/km i snittfart.


En bild på Ulriksdals slott.


Ovido - Quiz & Flashcards