Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Joakim - 25 maj 2009 22:50

Så var det måndag igen men istället för som de flesta andra gå till kontoret så vaknade jag upp i Sundsvall och till ännu en etapp av Tour of Sweden. Efter en snabb koll i träningsdagboken så kunde jag sammanfatta förra veckan med ett ord, mycket. Det blev totalt 38h träning varav ca 115 mil cykel...


Dagens etapp skulle bli den längsta med sina 280km men jag var tveksam att jag skulle kunna cykla hela sträckan med tanke på hur min piriformis mått efter fredagens regnetapp. Redan efter ca 1h började jag känna av muskeln så jag bestämde mig för att kliva av men var tvungen att cykla 120km för att komma dit bussen väntade på oss. Det är inte så illa att jag anser mig skadad men om jag kört på utan att lyssna på kroppen skulle det nog bli så och då vilar jag hellre. Finns ingen prestige för mig att köra allt, touren är träning för att kunna prestera på tävling.


Alla hotell vi bott på har det fungerat bra med cyklarna förutom igår. När jag kom ner till min cykle i morse hade någon flyttat runt alla cyklar för att städa rummet de stod i och jag upptäckte att mina carbonflaskställ var trasiga plus en lackskada på ramen, detta i ett rum som varit låst och larmat. När jag något irriterad påpekade detta för personalen var det självklart ingen som ens varit i närheten av våra cyklar. Nä, den flög förmodligen till andra sidan rummet och krockade med en taklampa på vägen och gick sönder av det. Chefen "skulle utreda saken" men jag blir extremt förvånad om det händer något mer än att de är ledsna att "någon" och då ingen i personalen sabbat flaskställ för 1000 spänn. 


Imorgon är det cykelfri dag, då ska jag springa 90min och sen fika resten av dagen här i björkarnas stad.

Ovido - Quiz & Flashcards