Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Joakim - 23 maj 2009 22:29

Det tas en del bilder här under touren men de som tas under dagen får jag dagen efter och lägger då in dem i inläggen. Så det är alltså en dags fördröjning på bilderna.

Av Joakim - 23 maj 2009 20:33

Dagarna rullar på och vi lika så, imorgon passerar vi halvvägs distansmässigt på vår väg genom Sverige.


Idag väntade en lite kortare etapp mellan Gävle och Bollnäs, 110 km, och eftersom vi kom hem sent igår skulle vi inte åka förrän kl 10:30. Jag tog dock beslutet att inte cykla idag och det för att jag efter gårdagen hade ganska ont i Piriformis eller ischiasnerven som den klämer på om den är stel. Jag har haft lite problem med det förr och passar jag mig inte slutar det med att jag får vila i flera dagar.  


Nu njöt jag av naturen från minibussen och framme i Bollnäs väntade ett simpass, så det blev inte helvila idag. Skönt att rör på sig lite och mjuka upp kroppen, man stelnar till fort när man sitter still.


Nu ska jag vila och strecha så jag är redo för de 170km som väntar imorgon. Vi syns i den norra delen av landet! :-) 

Ovido - Quiz & Flashcards